- Written by Učenički dom Split
- Published: 08 stu. 2012
06. studenoga 2012. održano je 20. međužupanijsko stručno vijeće odgajatelja, stručnih suradnika i zdravstvenih suradnika učeničkih domova triju županija (13, 17 i 19), u prostorijama Ženskog đačkog doma, u Splitu. Glavne teme skupa bile su:
- Planiranje, realizacija, evidencija i evaluacija plana i programa rada odgajatelja
- Razvojno područje čuvanja i unapređivanja zdravlja.
Đurđica Kamenjarin, prof.
Nakon pozdravne riječi, upućene od strane domaćina - ravnateljice Ženskog đačkog doma Split
Vere Biočić, prof., uvodno izlaganje na temu "Zdravi bili" održala je
Đurđica Kamenjarin, prof. i dugogodišnji odgajatelj u ŽĐD Split, pojasnivši nam tom prigodom nastanak i razvoj pozdravne riječi, kako u hrvatskom, tako i u nekim drugim jezicima.
Mr.sc. Majda Fajdetić i Ljubica Banović, prof.
Potom su predavanja o planiranju, realizaciji, evidenciji i evaluaciji plana i programa rada odgajatelja, te o razvojnom području čuvanja i unapređivanja zdravlja održale mr. sc.
Majda Fajdetić, viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje i prof.
Ljubica Banović - ravnateljica zagrebačkog Učeničkog doma Marije Jambrišak, ujedno i predsjednica Udruge ravnatelja učeničkih domova Hrvatske.
Praktičnim radom u pedagoškim radionicama i ovog puta su nas potaknule nizom korisnih savjeta. "
Odgojiti pojedince i skupine ljude tako da zdravlje smatraju istinskom vrijednošću", istaknula je za svrhu zdravstvenog odgoja mr. sc. Fajdetić, naglasivši da se povjerenje treba steći, ali ne na deklarativnoj razini, jer je usvojeno znanje i samospoznaja putem istraživanja puno čvršće i dalekosežnije. "
Razvoj socijalnih vještina i samopozdanja kod adolescenata je temelj, naše stavove im ne smijemo nametati već im pomoći da stavove ih razviju, prema dobijenim informacijama." - nadovezala se prof. Banović.
Jelena Lukšić, prof.
"Zdravlje nije sve, ali je sve ništa bez zdravlja" - naziv je radionice koju je osmislila
Jelena Lukšić, prof. i odgajatelj u Učeničkom domu Split. Govorivši o važnosti tjelovježbe za tjelesni i duhovni razvoj čovjeka, pri tom naglasivši bitnost pravilnog držanja, demonstrirala je i korisne vježbe disanja i rastezanja, koje možemo primjenjivati u radu sa učenicama.
Mirjana Bulić, prof.
Mirjana Bulić, prof. i odgajatelj u Ženskom žačkom domu u Dubrovniku je imala izlaganje na temu: Prevencija HIV/AIDS-a po principima MEMOAIDS II (skraćenica od Mladi educiraju mlade o AIDS-u), nakon čega je uslijedila i pedagoška radionica na istu temu. Pri tom je prof. Bulić govorila o obilježjima pasivnog, asertivnog i agresivnog ponašanja, kao i o ishodima takvih ponašanja među vršnjacima, naglasivši pri tom značaj i metode poticanja asertivne komunikacije, kao obliku ponašanja kojim se borimo za svoja prava, u kojem izražavamo želje i osjećaje, te odbijamo nerazumne zahtjeve na način da ne nanosimo psihološku, ili fizičku štetu drugim osobama. "
Znanje slabo utječe na ponašanje, kod adolescenata snažan utjecaj ima pritisak vršnjaka, a taj pritisak je često negativne prirode. Bez vještina kojima možemo naučiti adolescente to znanje nema nikakve vrijednosti. Potrebno je razvijati vještine odbijanja pritisaka, te razviti obrambeni zid i naučiti asertivnu komunikaciju, promijeniti (rizično) ponašanje i odabrati zdravo i odgovorno ponašanje." - između ostalog, pojasnila je prof. Bulić.
Naposlijetku, podsjetili smo se na prethodno održani stručni skup, za koji su
Đurđica Kamenjarin, prof. i
Željana Puizina, prof. pripremile prezentaciju i vrednovanje, a
Vlatka Vladilo, prof. i
Marinko Bronzić, prof. su pripremili video prezentaciju o Ljetnoj školi odgajatelja, održane proteklog kolovoza u Osijeku.
no images were found